Category Manager Tech Enhancements

Solliciteer nu

Category Manager Tech Enhancements

Verantwoordelijk voor onze accessoires en tech enhancements, van inkoop tot strategie en beleid.

Fulltime | Hoofdkantoor Groningen

Denk vooruit en koop slim in!

Belsimpel is inmiddels de allergrootste op het gebied van verkoop van smartphones in Nederland. We verkopen ontzettend veel accessoires, zowel smartphone gerelateerd zoals hoesjes en laders maar denk ook aan andere tech zoals headsets of smartwatches. Tegenwoordig verkopen we al honderdduizenden accessoires per jaar. Door uitbreiding en herindeling van ons logistieke centrum hebben we nu meer dan tien keer zoveel voorraadplekken gecreëerd voor accessoires dan voorheen. Dat betekent dat we aan de vooravond staan van een enorme groei op het gebied van verkoop! Maak jij Belsimpel straks, naast de grootste in verkoop van smartphones, ook de grootste in verkoop van accessoires en enhancements?

Wat doe je als Category Manager Tech Enhancements?

Samen met je team ben jij verantwoordelijk voor volledige assortiment van accessoires. Nu we midden in de uitbreiding zitten van ons assortiment, is het belangrijk dat we goed blijven analyseren welke producten goed verkocht worden door Belsimpel, welke minder en waarom. Je analyseert veel sales data waarbij je onder andere besluit welke prijspunten goed zijn, of je de juiste hoeveelheden hebt ingekocht, of hoe breed het assortiment moet zijn. Bieden we bijvoorbeeld teveel dezelfde producten aan van verschillende merken?

De mogelijkheden en kansen voor de uitbreiding van het assortiment zijn enorm. Zo zijn er gemiddeld zo’n 600 verschillende smartphones op voorraad waarvoor meerdere passende gadgets zijn. Maar naast deze smartphone gerelateerde accessoires zijn er ook veel generieke accessoires die we kunnen opnemen in ons assortiment zoals headsets, smartwatches, speakers, etc. Als inkoper van deze accessoires is het jouw doel om uiteindelijk de belangrijkste partij te worden op het gebied van de verkoop hiervan.

Samen met team Category Management Producten kijk je naar het aanbod in accessoires. Voor de bestverkopende telefoons is het natuurlijk van belang dat je hoesjes hebt in alle kleuren. Je moet echter ontzettend nauw op het voorraadbeheer zitten, want als je tig hoesjes hebt ingekocht van één soort – en er komt een ander vlaggenschip aan – kan het zomaar zo zijn dat je meerdere hoesjes overhoudt die je niet meer kwijt raakt. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Naast het scherpe inkopen van de accessoires denk je na over strategieën om Belsimpel als verkopende partij hierin nog interessanter te maken. Qua cross selling gaat het al erg goed met de verkoop van accessoires, maar op het verkopen van losse producten valt nog veel winst te behalen. Hoe ga je dat aanpakken? Jij bent, samen met nog twee fulltime collega’s en drie parttimers in je team, degene die hierin de strategie bepaalt en zorgt dat we de nummer één worden.  

Zo kan je dag eruit zien

Op de fiets naar kantoor kom je toevallig Menno van team Zakelijk tegen. Hij vertelt je dat hij gister een supergoeie deal heeft gefixt met een zakelijke klant, waarbij een heel groot aantal toestellen in één keer verkocht is. Terwijl je de trap met hem oploopt vraag je of hier ook al accessoires bij besteld zijn, maar dat is niet het geval. Je start je computer op en zet gelijk op je bespreeklijst voor de dagstart dat deze zakelijke klant nog wordt gebeld voor bijverkoop en bespreekt hoe we in de toekomst kunnen borgen dat hier meer focus op komt.

De dagstart begint zodra je je mail hebt bijgewerkt en je brengt jouw punt in. Er blijkt geen protocol te zijn voor bijverkoop en jij vraagt Laurens hier later deze week mee aan de slag te gaan. Vervolgens heb je een meeting met een collega van Category Management en een van de Jeroenen, waarbij jij je plannen voor de strategie rondom headsets bespreekt. Je hebt de markt geanalyseerd en geconcludeerd dat Belsimpel hier nog achter loopt qua marktaandeel. Je hebt een uitgebreid plan gemaakt, waarbij je hebt gekeken naar nieuwe inkoopkanalen, de verwachte marge die we kunnen halen en de concurrentie op deze productgroep. Je collega en Jeroen zijn enthousiast, we gaan starten met een pilot op deze productgroep!

Hierna ga je bezig met de want-to-buy ; wat moet er vandaag ingekocht worden? De nieuwe smartwatch van Samsung komt binnenkort uit. Als je ervoor zorgt dat je daar de verschillende modellen op tijd op voorraad hebt ben je spekkoper, die gaan de eerstkomende weken natuurlijk als warme broodjes over de toonbank. Ondertussen krijg je een voorstel van een leverancier in de mailbox. Er wordt een scherpe prijs geboden, maar dan moeten we wel grote aantallen afnemen van een verouderd model. Je maakt de analyse en stemt met Sander af of we ingaan op deze kans en de deal sluiten. Daarna maakt je de wekelijkse voorraad rapportage, waarbij je kijkt naar de voorraad die al langere tijd ligt. Je wil ervoor zorgen dat deze producten niet afgeboekt hoeven te worden en kijkt wat je kunt doen om de verkoop hiervan te stimuleren. Wat zou een prijsverandering doen? Of extra zichtbaarheid op ons platform? Ook zoek je contact met het merk, wellicht hebben zij nog een goed idee . Deze rapportage deel je vervolgens met je collega’s en Jeroen.

Nadat je geluncht hebt met je collega’s van Team Inkoop heb je een meeting waarin je de weekrapportage bespreekt. Je ziet dat er afgelopen week beduidend veel AirPods hebt verkocht: die goeie deal die je de week ervoor hebt gemaakt heeft duidelijk effect. Lekker gewerkt! Na de meeting review je nog een aantal protocollen met nieuwe werkwijzen dat één van je collega’s heeft geschreven , zo wordt jullie werk een stuk efficiënter! Je sluit je pc af met een tevreden gevoel en neemt nog even een lekker pilsje op het dakterras van kantoor: het is tenslotte dinsdag :)! 

Wat bieden wij?

Volop doorgroeimogelijkheden

Vanaf dag 1 maak jij het verschil.

Werken in hartje Groningen

Op je fiets naar kantoor.

Vergroot je (super)krachten

Werk met >500 fanatieke collega's.

Unieke werksfeer

Elke week borrels en activiteiten.

Wie ben jij?

  • Je bent enthousiast om de accessoire markt samen met ons te veroveren.
  • Je hebt afgeronde wo-opleiding of bent bijna klaar.
  • Je bent bereid om 40 uur per week te werken.
  • Je bent analytisch ijzersterk, daadkrachtig, vooruitstrevend en ondernemend. 
  • Je bent iemand die deze baan aangaat alsof het beheer van de accessoires het runnen van je eigen winkel is.