Conceptontwikkelaar & PR-Specialist

Solliciteer nu

Conceptontwikkelaar & PR-Specialist

Jij bent het creatieve brein achter de social media van Belsimpel.nl en zorgt voor publiciteit.

Fulltime | Hoofdkantoor Groningen

Creëren, uitvoeren, scoren.

Jij bent aantoonbaar creatief en weet door jouw ervaring sterke content te maken voor de platforms van Belsimpel.nl. Je bedenkt nieuwe concepten en werkt actief mee aan de uitvoering ervan. Omdat jij precies weet wat wel en niet werkt op gebied van communicatie, bekijk je daarna tevreden de statistieken: de likes, reacties en weergaven stromen binnen! 


Wat doe je als Conceptontwikkelaar en PR-Specialist?

Als Conceptontwikkelaar en PR-Specialist werk je samen met team Redactie, Social Media & PR-team concepten uit voor de social media-kanalen van Belsimpel.nl. ‘Creatief’ is jouw tweede naam. Je gebruikt deze creativiteit voor het bedenken en uitwerken van nieuwe concepten voor verschillende platforms, waaronder onze Facebook en Instagram. Ook zorg je dat bestaande ideeën naar een nog hoger niveau worden getild. Jij zorgt ervoor dat onze social media-kanalen elke dag gevuld zijn met sterke content.

Naast het uitwerken van ideeën in de conceptfase, ben je ook in de uitvoerende fase actief bezig. Je weet je ideeën met een camera vast te leggen. Het maakt voor jou niet uit of het komkommertijd is of dat er een actuele aanleiding is waar je op in kunt spelen, jij hebt altijd creatieve ideeën liggen. Daarnaast volg je het (telecom)nieuws op de voet, zodat je precies weet wanneer je ergens op moet inhaken.

Naast deze beeldende kant houd je je ook bezig met tekstuele content, zoals het schrijven van nieuwsberichten en persberichten. Je weet altijd de juiste woorden te vinden en weet hoe je aandacht genereert voor tekst- of beeldmateriaal. Jij weet namelijk als geen ander dat een boodschap niet alleen zit in wat je zegt, maar ook in hóe je het zegt en dat je er de juiste mensen mee bereikt. Je werkt veel samen met je teamgenoten en je hebt daarnaast veel contact met andere collega’s. Zo overleg je bijvoorbeeld met de Productspecialisten als er nieuwe smartphones zijn.

Zo kan je dag eruitzien

Samen met het team begin je de dag met een dagstart. De taken worden verdeeld, waarna iedereen aan de slag gaat. Over een maand is het Prinsjesdag en aan jou de uitdaging om hier alvast een sterke inhaker bij de verzinnen voor op Facebook. Je doet inspiratie op en verzint een aantal goede, leuke ideeën. In overleg met Afke besluit je welk idee het best bij ons merk past en die ga je verder uitwerken. Je maakt een planning, waarna je een aantal klanten opbelt en overhaalt om mee te doen. Daarnaast regel je een passende, opvallende locatie waar alles gefilmd kan worden.

Dan is het alweer pauze en speel je een potje pool met Colin. Na de lunch werk je je mailbox bij en bel je met een journalist van de Volkskrant. Je stelt voor om de expertise van een productspecialist van Belsimpel.nl te gebruiken voor een van zijn artikelen. Ook moet er vandaag nog een post op Instagram komen. Je enthousiasmeert hiervoor twee collega’s als figuranten en zorgt voor een leuke foto. Je bent tevreden over het eindresultaat, dus je plaatst de post met een pakkende tekst op Instagram. Aan het eind van de dag verzamel je informatie over een nieuwe wet die betrekking heeft op de telecommarkt. Ook doe je alvast onderzoek naar journalisten die in dit onderwerp geïnteresseerd zijn. Volgende week ga je namelijk een persbericht over de gevolgen van deze nieuwe wet versturen. Als je alles hebt voorbereid, begeef je je naar de VrijMiBo om gezellig een biertje te drinken met je collega’s!

Wat bieden wij?

Volop doorgroeimogelijkheden

Vanaf dag 1 maak jij het verschil.

Werken in hartje Groningen

Op je fiets naar kantoor.

Vergroot je (super)krachten

Werk met >300 fanatieke collega's.

Unieke werksfeer

Elke week borrels en activiteiten.

Wie ben jij?

  • Je hebt een HBO of WO-diploma op zak.
  • Je weet precies hoe je een merk in beeld kunt omzetten en hebt hier ervaring mee opgedaan, bijvoorbeeld bij een marketingbureau.
  • Je hebt kennis van het genereren van publiciteit en hebt affiniteit met social media.
  • Je bent creatief en wilt van idee tot uitwerking betrokken zijn.
  • Je kunt goed overweg met een camera; ervaring met programma's als Adobe Photoshop en Première zijn een pre. 
  • Je beheerst de Nederlandse taal perfect en met woorden ben je enorm sterk & creatief.
  • Je bent proactief, niet bang om op mensen af te stappen en je weet hoe je anderen kunt enthousiasmeren.