Data Scientist (NL/EN)

Solliciteer nu

Data Scientist

Zie kansen, gooi je ideeën op tafel en stuw onze online marketing naar een nog hoger niveau.


Fulltime | Hoofdkantoor Groningen

Overzicht, drive & out-of-the-box denken.

Belsimpel.nl is de snelst groeiende telecomwebwinkel van Nederland en werkt elke dag aan verdere groei. Online marketing is een belangrijke drijfveer hierachter. Het is jouw taak om samen met het team nieuwe campagnes op te zetten en om te zorgen dat de budgetten via deze kanalen zo efficiënt mogelijk worden ingezet. Als fulltime Data Scientist trek jij de kar van het team en houd je het overzicht, zodat het onderste uit de kan wordt gehaald.


Wat doe je als Data Scientist?

Als Data Scientist ga je fulltime aan de slag met het verbeteren en uitbreiden van marketingcampagnes, zoals Google AdWords en Facebook-advertenties, en PPC online marketing. Je analyseert nauwkeurig grote datasets en monitort elke dag de prestaties van verschillende doelgroepen, kanalen en apparaten. In deze rol heb je regelmatig contact met grote partners als Google, Facebook en andere populaire advertentieplatformen. Op basis van de bevindingen die je samen met je team uit deze sets haalt adviseer je onder andere het Marketingplanning & Executie Team over marketingcampagnes. Daarnaast weet je als online marketeer net iets meer over de toekomstbestendigheid van campagnes, en sta je daarom ook altijd klaar voor advies op het gebied van nieuwe methodes en strategie.

Als fulltime Data Scientist functioneer je als meewerkend voorman/-vrouw binnen jouw Team. Je denkt intensief mee over het opzetten van nieuwe campagnes en projecten en de verbetering van bestaande processen. Eigen inbreng en initiatief nemen worden bij ons keihard toegejuicht. Men klopt bij jou aan voor team-brede besprekingen en je houdt dan ook altijd het overzicht over projecten en opdrachten. Daarnaast sta je als Data Scientist aan de frontlinie van onze internationale uitbreidingsambities. De uitrol van online marketing strategieën zal gedeeltelijk jouw pakkie-an worden.

Ons jonge Data Driven-team bestaat uit stuk voor stuk ambitieuze en talentvolle online marketeers. Samen zetten jullie alles op alles om ons elke dag een stukje verder te brengen. En aangezien je vanaf dag één het verschil kan maken is de kans groot dat je de effecten van jouw inzet op korte termijn terugziet in onze groei.

Zo kan je dag eruitzien

Met een verse bak koffie (of kop thee) bekijk je je mailbox en werk je je to-do bij. Aansluitend bekijk je de prestaties van de huidige Facebook-campagnes en A/B-testen. Je analyseert en noteert de bevindingen. In de meeting die gepland staat bespreek je de resultaten met Jeroen Doorenbos. Er ontstaat een flinke discussie, waarin je niet bang bent om je mening te geven. In een volgende meeting vergader je over de implementatie van nieuwe event tracking met de Business- en Back-end Developers. Met z’n allen bewonder je de nieuwe mogelijke inzichten. Vergaderen en analyseren kost veel energie en daarom is het tijd voor de lunch. Met je team ga je lekker je lunch halen in de Groningse buitenlucht en is er na het eten tijd voor een potje pool of tafelvoetbal.

De rest van de dag werk je de analyses bij van de lopende projecten, er staan immers veel nieuwe projecten met veel nieuwe data klaar. Na het verzetten van zoveel werk, check je voor de laatste keer je mail en sluit je je PC af. Sander loopt nog even langs je bureau: of je zin hebt in een laatste potje tafelvoetbal. Isadora daagt je vanaf haar bureau echter uit voor een rondje tafeltennis. Wat ga je doen?

Wat bieden wij?

Volop doorgroeimogelijkheden

Vanaf dag 1 maak jij het verschil.

Werken in hartje Groningen

Op de fiets naar kantoor.

Vergoot je (super)krachten

Werk met >300 fanatieke collega's.

Unieke werksfeer

Elke week borrels en activiteiten.

Wie ben jij?

  • Je hebt een WO-diploma in de pocket, bij voorkeur met een bèta-oriëntatie.
  • Het analyseren van grote datasets is een soort uit de hand gelopen hobby van je.
  • Je vindt het leuk om jezelf te ontwikkelen op het gebied van online marketing.
  • Excel en jij zijn dikke vrienden en je bent analytisch aantoonbaar ijzersterk.
  • Je hebt een grote affiniteit met webshops.
  • Vrienden zouden je omschrijven als leergierig, een echte teamplayer en iemand die goed leiding kan geven.