Teamleider Klantenservice

Solliciteer nu

Teamleider Klantenservice

Ontwikkel je management-skills als teamleider van een ambitieus team specialisten.

Full-time | Hoofdkantoor Groningen

"Tot het uiterste voor jou" is niet voor niets onze slogan.

 Lange wachttijden, slinkse verkooptrucjes en van het kastje naar de muur worden gestuurd – dit zijn dingen die wij niet in ons woordenboek hebben staan. Wij willen ons onderscheiden met service die we onze klanten bieden, door voor iedereen en in elke situatie tot het uiterste te gaan. Met een team van jonge, hoogopgeleide en intrinsiek gemotiveerde studenten boksen we alles voor elkaar.


Wat doe je als Teamleider Klantenservice?

Leiding geven op een afdeling met 100 collega's. Als teamleider op de klantenservice kun jij deze uitdaging aan gaan! Samen met ons jonge team ga jij tot het uiterste om klanten naar tevredenheid te helpen.

Geen dag is hetzelfde, doordat je als teamleider veel afwisselende taken hebt. Je draait regelmatig mee op de afdeling, zodat je precies weet wat er speelt. Daarnaast monitor je een aantal werkstromen, waarvoor jij eindverantwoordelijk bent. Je zorgt er voor dat deze werkstromen iedere week worden uitgevoerd en denkt kritisch na over de ontwikkeling hiervan. Als teamleider voer je functioneringsgesprekken met de collega’s uit jouw coachgroepen. Daarnaast denk je wekelijks met de andere teamleiders na over de verbetering van werkprocessen op de afdeling of binnen het bedrijf.

Als teamleider ben je eindverantwoordelijk voor de gang van zaken op de afdeling. Collega’s kunnen voor van alles bij jou terecht. Jij zorgt voor de planning, zodat er iedere dag voldoende collega’s aanwezig zijn om onze klanten te woord te staan. Daarnaast ben je ook de schakel tussen de verschillende afdelingen binnen het bedrijf.

Er wordt van je verwacht dat je initiatief neemt om onze service steeds weer te verbeteren, je staat open voor ontwikkeling, kunt leiding geven en staat stevig in je schoenen. Je bent je bewust van je voorbeeldfunctie en bent motiverend tegenover je team. Jij bent degene die zowel op de werkvloer als in de kantine de sfeer bepaalt! 

Zo kan je dag eruitzien

Je begint je dag met het controleren van de rapportages van de voorgaande dag. Aan de hand daarvan controleer je de urenlijst en pas je de planning aan. Je geeft ook aan de coördinator door welke werkstromen prioriteit hebben. Via de klantmanagement mailbox zet je feedback en ideeën van collega’s door naar de juiste afdeling. Je voert een gesprek met een collega over het verlengen van zijn contract. Daarna heb je het afdelingsoverleg met alle teamleiders van de operationele afdelingen, waarin je de communicatie met team abonnementen bespreekt die van de week niet helemaal soepel verliep. In de middag help je een tijdje mee op de service mail, omdat deze achter loopt. Aan het einde van de middag maak en verstuur je de planning voor over 3 weken.

Wat bieden wij?

Volop doorgroeimogelijkheden

Vanaf dag 1 maak jij het verschil.

Werken in hartje Groningen

Op je fiets naar kantoor.

Vergroot je (super)krachten

Werk met >300 fanatieke collega's.

Unieke werksfeer

Elke week borrels en activiteiten.

Wie ben jij?

  • Je hebt een HBO- of WO-diploma en ervaring in een contactcenter (het liefst in de rol van teamcoach).
  • Je bent minstens één avond per week af en toe een weekenddag beschikbaar.
  • Je bent communicatief erg sterk en je kunt goed schakelen.
  • Je hebt geen 9-tot-5 mentaliteit en voelt je verantwoordelijk voor het functioneren van jouw team als geheel.