Gomibo Conference
Groot Handelshuis | Grote Markt 21
Zit jij in de laatste fase van je studie en wil je jezelf oriënteren voor de volgende stap? Of ben je
op zoek naar een uitdagende parttime baan waarbij je praktische ervaring kan opdoen tijdens je studie? Wil jij ontdekken wat jij kan toevoegen aan het Groningse bedrijfsleven?
Op 24 mei 2024 organiseren wij de Gomibo Conference: een dag waarop je alles te weten komt over hoe het is om te werken bij Belsimpel/Gomibo, onze teams en onze missie. Tijdens de Gomibo Conference krijg je de unieke kans om een kijkje te nemen achter de schermen bij Belsimpel. Je kan werken aan cases die bij jouw interesses passen, verschillende workshops volgen die normaliter alleen voor collega’s binnen Belsimpel zijn en netwerken met collega’s uit verschillende teams. Verder krijg je de kans om een professionele LinkedIn-foto te laten maken, organiseren we leuke activiteiten en spellen en kan je geweldige prijzen winnen!
Voor wie?
De Gomibo Conference is bedoeld voor studenten uit verschillende vakgebieden: van Economie en Bedrijfskunde tot Computer Science en Data Science!
De Conference is speciaal ontworpen zodat het interessant is voor iedereen: zelfs de workshops en cases zijn speciaal gemaakt voor de verschillende interesses en vakgebieden.
Programma
12:45 – Inloop
13:30 – Introductie door de oprichter Jeroen Elkhuizen
14:00 – Workshops en rondleiding
16:30 – Banenmarkt en netwerkborrel
17.30 – Loterij
18:30 – Verwachte einde
- Je kunt jouw voorkeur voor de workshops doorgeven via het formulier. Houd er rekening mee dat je slechts één casus of workshop per dag kan bijwonen
- Belangrijk: er zijn beperkte plekken beschikbaar per studievereniging
Cases & Workshops
Strategiebepaling: wat te doen als je je eigen concurrent wordt?
- Beschrijving: De telecommunicatiemarkt krimpt al enkele jaren. Om te blijven groeien, heeft Belsimpel besloten om twee verschillende wegen te bewandelen. De reseller-business uitbreiden naar Europa als Gomibo en daarnaast onze eigen software op de markt brengen als SaaS-platform voor andere telecommunicatiebedrijven. Dit heeft ons de afgelopen jaren geholpen om te blijven groeien. Nu bevinden we ons in een interessante situatie. Gomibo concurreert nu rechtstreeks met een gloednieuw bedrijf in Duitsland. Dit andere bedrijf gebruikt ons softwareplatform, wat betekent dat wij er ook van profiteren dat zij meer verkeer en omzet genereren. Dit zou echter kunnen betekenen dat Gomibo niet zoveel zal groeien als we zouden willen. In dit geval is het aan jou om deze situatie aan te pakken: welke strategie zou jij kiezen en op welk bedrijf zou jij je richten?
- Doelgroep: Economie, Bedrijfskunde, International Business
Van je software een platform maken: van een monolith structure naar afzonderlijke diensten
- Beschrijving: Onze eerste SaaS-klant is er. In deze presentatie vertellen we over de stappen die we hebben genomen om onze software om te vormen van een monolith structure naar meer dedicated services om ons platform te bedienen. Daarna zoomen we in op een specifieke dienst: ons Warehousing systeem. We vertellen je over de manier waarop we ons magazijn voor Belsimpel hebben ontworpen vanuit het perspectief van een business analist. Wat moeten we veranderen in onze huidige logistiek om ervoor te zorgen dat we onze nieuwe klant van dienst kunnen zijn? Hoe vertalen we dit vervolgens naar een systeem dat meerdere magazijnen kan beheren? Niet al deze vragen zijn volledig beantwoord. In deze interactieve presentatie word je uitgedaagd om mee te denken en creatieve oplossingen te bedenken voor deze vragen.
- Doelgroep: Software Engineering, Industrial Engineering
Next-Gen Marketing: verbindt Gen Z met Google Pixel
- Beschrijving: Wij hebben een exclusieve samenwerking met Google en zijn mede verantwoordelijk voor de promotie in Nederland. Zoals je waarschijnlijk wel weet, is de iPhone erg populair. 60% van Gen Z (generatie geboren tussen 1996 - 2012) heeft een iPhone en veel van deze mensen weten niet eens dat Google telefoons verkoopt. Hoe kunnen wij Google helpen om deze generatie te bereiken? In deze presentatie vertellen we je over onze verschillende marketing teams, hoe ze samenwerken en hoe je een marketingplan maakt op basis van een 360 graden digitale marketingstrategie.Tijdens de case ga je namens Belsimpel een marketingplan uitwerken dat Gen Z overtuigt om een Google Pixel telefoon te kopen. Je houdt rekening met de achtergrondinformatie over Gen Z en de USP's (Unique Selling Points) van de Google Pixel in kwestie.
- Doelgroep: Marketing, Bedrijfskunde
Slim werken op de Gomibo manier
- Beschrijving: Gomibo dankt zijn bestaan aan efficiëntie. Het is wat ons onderscheidt van onze concurrenten. Het is een unieke kans voor jouw persoonlijke ontwikkeling en je zult er je hele carrière profijt van hebben. Na deze workshop kun je dingen sneller doen met dezelfde hoeveelheid inspanning. Leer hoe je slim kunt werken om je impact te maximaliseren door problemen bij de kern op te lossen, een plan te maken en sprints te trekken. Het is de beste manier om je carrière door te komen met een goede balans tussen werk en privé.
- Doelgroep: Iedereen
Solliciteren & CV/LinkedIn tips en trucs
- Beschrijving: Bij het zoeken naar een baan moet je concurreren met veel andere mensen. Daarom is het belangrijk om een goed CV te hebben en je goed voor te bereiden op een sollicitatiegesprek. Met deze workshop geef je jouw sollicitatievaardigheden een boost! We bespreken do's en don'ts, oefenen met sollicitatiegesprekken en geven je veel verschillende tips en trucs. Aan het eind krijg je ook de kans om je CV of LinkedIn pagina te laten checken door onze collega's van de Talent- en Recruitment afdeling.
- Doelgroep: Iedereen
Wil je meer informatie of heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op via werken@belsimpel.nl of bel 050-2113856