Giving people easy access to the digital world

Bij Gomibo hebben we één gezamenlijke missie: Toegang tot de digitale wereld voor iedereen gemakkelijker maken. Op deze pagina lees je meer over het hoe en waarom achter onze missie.

Van contact met familie en vrienden tot het regelen van bankzaken of het zoeken naar een nieuwe baan – alles gebeurt tegenwoordig online. De wereld is door de ontwikkeling van telecom steeds meer verbonden. Samenwerking tussen mensen, bedrijven en landen is door deze ontwikkelingen een stuk makkelijker geworden.
Toegang tot de digitale wereld is niet vanzelfsprekend voor iedereen. Met het initiatief Global Digital Compact willen de United Nations (UN) ervoor zorgen dat telecomproducten en -diensten overal en tegen een eerlijke prijs te verkrijgen zijn, zodat iedereen mee kan doen in een wereld die steeds digitaler wordt – ongeacht je kennis, leeftijd of woonplaats.

“An open, free, and secure digital future for all” – United Nations

Wat heb je nodig om toegang te krijgen tot de digitale wereld?

1

 Connectiviteit

Denk aan het netwerk van KPN, of de satellieten van Starlink.

2

Een apparaat

Een laptop, telefoon of ander toestel waarmee je toegang hebt tot een netwerk.

3

Toegang tot een apparaat en netwerk

Toegang tot en het verkrijgen van zowel een netwerk als een apparaat.

Stap 1 en 2 zijn door initiatieven van onder andere Google (de ballonnen van Project Loon) en Elon Musk (Starlink’s satellieten) inmiddels bijna wereldwijd uitgerold. Er zijn veel producenten van smartphones (stap 2), maar het verkrijgen van zo’n product (stap 3) en het ontvangen van advies of service bij een reparatie (stap 3), is vaak nog een grote hobbel. Wereldwijd blijven miljarden mensen dus verstoken van toegang tot de digitale wereld, met alle gevolgen van dien. Dát is het gat dat Gomibo dicht.

Het is onze missie om de toegang tot de digitale wereld voor iedereen gemakkelijker te maken.

Al onze merken dragen bij aan onze missie

belsimpel-logo

In een industrie met een bijna oneindig aantal opties, bieden wij met Belsimpel & Gomibo overzicht van het volledige telecomaanbod. 

Op die manier vinden klanten het product en netwerk dat bij hen past. 
Ook ná aankoop kun je terecht voor goed advies en hulp bij schade. 

Zo vervullen wij met Belsimpel en Gomibo voor onze klanten easy access tot de digitale wereld in Nederland en Europa. 

Je hebt een netwerk, een smartphone en een abonnement van een provider, waarmee je toegang hebt tot een netwerk. Maar wat als één van de drie pijlers wegvalt?

Dan komt Tulip Assist om de hoek kijken. Wij bieden gebruikers een écht goede apparatenverzekering, voor een eerlijke prijs en zonder kleine lettertjes. 

Zo verzekeren we je dat je snel weer toegang hebt tot de digitale wereld als je toestel beschadigd raakt of gestolen wordt.

In het huidige digitale tijdperk, is online identiteitsfraude helaas een probleem. Verifai is opgericht vanuit een noodzaak die we voelden om online identiteitsfraude in alle industrieën buiten de deur te houden.

Dat doen we door het digitaal checken van legitimatiebewijzen te vereenvoudigen, onder andere door het document uit te lezen en de echtheid te controleren.

Zo kun je veilig en onbezorgd deelnemen aan de digitale wereld.

Wij vinden dat het tijd is voor een telecomindustrie waar de klant echt voorop staat, ongeacht je kennis, financiële middelen of de plek waar je geboren bent. Nu is dat nog niet overal vanzelfsprekend. 

Door onze unieke software beschikbaar te stellen, bieden we telecomaanbieders wereldwijd alles wat ze nodig hebben om klanten gemakkelijke toegang te geven tot hun netwerken, producten en diensten. 

Via die weg, bereiken we klanten wereldwijd en helpen wij ze toegang te krijgen tot de digitale wereld. 

Hoe realiseert Gomibo toegang tot de digitale wereld?

Al sinds 2006 bouwen we elke dag aan ons eigen platform dat het ingewikkelde aanbod van netwerken en producten eenvoudig samenbrengt. Door te werken met slimme, unieke technologie en de beste collega’s, is het ons gelukt het beste platform te bouwen waar inmiddels miljoenen mensen gebruik van maken.

Daarnaast maken we nu  met Gomibo SAAS ons platform geschikt voor bestaande telecombedrijven wereldwijd, om ook voor hún klanten de toegang tot de digitale wereld gemakkelijk te maken. Zo bereiken we nog meer mensen en hebben we meer impact.

Mens, milieu en maatschappij

Ons team maakt het verschil en zonder hen zou het onmogelijk zijn om onze missie te behalen. We vinden het belangrijk om samen tot het uiterste te gaan voor onze klanten én om ook samen de successen te vieren. Dit staat ook in onze kernwaarden, waarmee we beschrijven waar we voor staan en hoe we met elkaar omgaan. 

Altijd een stap extra zetten, dat betekent:

  • We gaan tot het uiterste om de telecomwereld te veranderen;
  • We behandelen onze klanten als familie;
  • We omarmen verandering om te verbeteren en accepteren daarbij de uitdagingen onderweg.

Het beste idee telt, dat betekent:

  • We moedigen elkaar aan om vanaf dag één een impact te hebben - wie je ook bent of waar je ook vandaan komt;
  • We verwelkomen diversiteit om ideeën te verrijken;
  • We staan ervoor dat team effort het altijd wint van het individu.

Slim werken volgens de Gomibo-manier, dat betekent:

  • We werken slim om onze impact te maximaliseren en voor een goede werk-privébalans;
  • We lossen problemen op bij de kern;
  • We maken een goed plan voordat we aan de slag gaan;
  • We trekken graag een sprintje.

Samen groeien, dat betekent:

  • We creëren een veilige omgeving waarin feedback op een respectvolle manier gedeeld kan worden;
  • We staan aan het roer van onze eigen ontwikkeling;
  • We creëren een positieve werksfeer en vergeten niet van ons werk te genieten;
  • We vieren successen samen.

Onze voorwaarden

Wij zorgen goed voor onze ruim 750 collega’s en vinden het belangrijk dat we een positieve bijdrage leveren aan hun geluk, gezondheid, welzijn en ontwikkeling. Dat doen we onder andere met onze arbeidsvoorwaarden en Gomibo Benefits. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Voorwaarden en trainingen die je o.a. helpen een goede werk-privébalans te bewaren; 
  • Advies, hulp of coaching van een expert bij problemen van de fysieke of mentale gezondheid;
  • Wekelijkse bootcamp, boxing, circuittraining en andere sportieve Benefits, zoals korting op de sportschool of gratis gebruikmaken van een padelbaan; 
  • Uitjes, feesten en borrels om samen de successen écht goed te vieren;
  • (Mental) Health Benefits, zoals een sportuurtje onder werktijd en advies over gezond eten. Tijdens onze Health Weeks staan deze topics bedrijfsbreed centraal.

Welke impact maak jij als collega?

Als collega draag jij een steentje bij  aan een meer inclusieve en laagdrempelige digitale wereld. We worden blij van positieve ervaringen van onze klanten en zetten ons daar elke dag hard voor in. Ook op de werkvloer maak jij impact: Samen met al je collega’s, draag je bij aan een veilige, gezellige werkomgeving waar we fijn samenwerken en elkaar het beste gunnen. We zijn dan ook niet voor niets een Great Place to Work! 

Milieu

Voor toegang tot de digitale wereld, heb je een product als een smartphone of tablet nodig. Wij willen onze supply chain en organisatie zo inrichten dat we deze producten zo duurzaam en gemakkelijk mogelijk bij onze klanten krijgen. We werken er voortdurend aan om hierin verbeteringen door te voeren, met als uitgangspunt: onze positieve impact vergroten, en onze negatieve impact verkleinen. Meer hierover lees je op onze pagina Duurzaamheid.

Aangesloten bij DHL GoGreen

Exclusieve samenwerking met Fairphone

Een tweede kans voor toestellen via Recommerce

Onze impact in de regio

Hoeveel we ook zullen groeien: wij zitten nog steeds in Groningen. We zijn blij met de stad omdat het bruisende studentenleven en de nuchtere mentaliteit van de inwoners goed bij ons passen. Dit maakt dat wij elke dag met een fantastisch team van collega’s kunnen werken aan het realiseren van onze missie en doelen. Wij hebben ons gebonden aan de regio en vinden het belangrijk om bij te dragen aan een welvarend Noord-Nederland.

Dat doen wij op verschillende manieren, onder andere door nauwe banden te onderhouden met de lokale onderwijsinstellingen. We zijn hoofdsponsor van de introweek voor studenten, de KEI-week en bieden stages aan in een breed scala van sectoren. Ook geven we regelmatig gastcolleges en sponsoren we meerdere studie- en studentenverenigingen. Belsimpel is zelfs ambassadeur van de provincie en gemeente Groningen!

Onze impact daarbuiten

We dragen met onze gespecialiseerde knowhow over telecom en technologie bij aan de Nederlandse kenniseconomie, en zetten Nederland op de kaart als expertisehub op het gebied van SaaS-oplossingen. Wij geloven daarnaast dat we met onze missie, Giving people easy access to the digital world, een positieve impact gaan maken op de wereldwijde samenleving. Onze nuchtere en transparante Hollandse mindset nemen we mee, met als gevolg dat iedereen wereldwijd volgens dezelfde principes toegang krijgt tot de digitale wereld. Wij werken toe naar een maatschappij waarin iedereen kan meedoen, wie je ook bent en waar je ook vandaan komt.